fbpx

"Armu oma hirmu" – töötuba "Võitle või põgene" spetsialist Anja Vintov Taanist – esimest korda Eestis!

21.-22. november 2020
Pesake, Pärnu mnt. 102, Tallinn

Hirm paneb meid muretsema, ajab vihaseks, teeb ärevaks ja hirmutab.

Hirm saboteerib ja peatab meid, takistab meie soovide ning unistuste täitumist.

See, mis meid tegelikult takistab pole mitte hirm, vaid meie suhe hirmuga.

ÜHEGI teise tunde südametunnistusel pole nii palju täitumata unistusi, purunenud suhteid ja ebatervislikke eluviise kui hirmu

Anja

Anja Vintov 

Anja Vintov on rahvusvaheliselt tunnustatud õpetaja. Ta on uurinud hirmu, julgust ja eluvoolus kulgemist kakskümmend aastat. Ta on julgustanud tuhandeid inimesi endale paremat era- ja professionaalset elu looma. Anja on ka ema, kirjanik ja ettevõtja ning on tuntud võime poolest avastada blokeeringuid, mis takistavad inimestel olla liikumises. Tal on suurepärane oskus välja tuua konkreetseid lahendusi.

LOE LÄHEMALT SIIT 

Töötoa pileteid saab mugavalt osta meie e-poest.

254€

kuni 20.oktoober 2020

Laupäev, 21.11.2020 10:00 – 18:00

Pühapäev, 22.11.2020 11:00 – 17:00 

350€

tavahind

Laupäev, 21.11.2020 10:00 – 18:00

Pühapäev, 22.11.2020 11:00 – 17:00 

Armu oma hirmu töötuba on sulle kui:

  • sul on raske tunda siirast rõõmu, kergust ja rahu
  • sul on suured või väiksed unistused, mille täitumiseks sa tegutsema ei hakka
  • sa mõtled rohkem, kui tegutsed, või peatud poolel teel
  • sa ei tea, mida teha ning ei jõua seepärast kusagile
  • igatsed lähemat, ausamat ja sügavamat kontakti oma lähedastega
  • osutad rohkem tähelepanu teistele kui iseendale
  • püüad mõista enda ja teiste tegusid, selle asemel, et otse küsida

Töötuba on avatud kõigile huvilistele. Töökeel on inglise keel tõlkega eesti keelde.

 

Küsimused: info@teadlikelamine.ee või +372 53793873

Lähem info ka Teadlik elamine FB lehel.

On olemas mitmeid erinevaid hirme:

  • Hirm midagi kaotada
  • Hirm mitte olla piisavalt hea
  • Hirm vigu teha
  • Hirm tõrjutud saada
  • Hirm piire panna
  • Hirm konfliti sattuda
  • Hirm puutuda kokku vihaga
  • Hirm tunda ebamugavust
  • Hirm armastada või olla armastatud
  • Hirm teha valesid valikuid
  • Hirm olla nõrk
  • Hirm olla sõltuvuses
  • Hirm teiste arvamuste ees
  • Hirm võtta liiga suurt kohta
  • Hirm öelda tõde
  • Hirm vabaneda kontrollist
  • Hirm olla üksinda või üksik
  • Hirm hukkamõistu ees
  • Hirm mitte olla ilus
  • Hirm, et mul läheb paremini kui teistel
  • Hirm olla edukas

Ja palju-palju teisi hirme…

Hirm iseenesest ei ole ohtlik. Ohtlik on see, millise tähenduse me talle omistame iseenda ja teiste kohta. Hirm mürgitab ja moondab meie tegelikkust.
Alateadlikult võib hirm meie elu juhtida. Kõige hullem on aga see, et hirm killustab meid sisemiselt. Kui me ei suuda taluda oma hirmu, surume ta alla.
Kristiseerime end selle pärat, et kardame, surume hambad kokku ja kutsume hirmu nõrgaks ja haledaks. Me ei taha hirmu iseendaks pidada.
On aeg lõpetada oma hirmu hukkamõistmine, süüdistamine ja häbenemine.

Peame õppima teda nägema sellena, kes ta on – meie sisemise kaitsjana. Ta on meie psüühika oluline osa, mis näitab oma hoolimist nii pea, kui meie status quo’le on esitatud väljakutse:

  • Leiame armastuse. Hirm ütleb: võime selle kaotada.

Ta ei ütle, et peame enesekaitseks sulguma ja end väiksemaks tegema kui me oleme.

  • Ülemus nõuab liiga palju. Hirm ütleb, ma ei jõua nii palju anda.

Ta ei ütle, et pean hambad kokku suruma ja iseenda piire ületama.

  • Muretseme oma laste pärast. Hirm ütleb, et nende elu ei saa olema hea.

Ta ei ütle, et me peame juhtima ja kontrollima oma laste valikuid.

  • Kardame kätt tõsta. Hirm ütleb, et sind võidakse tõrjuda.

Ta ei ütle, et pean jätma käe tõstmata ja seda tehes iseennest tagasi tõrjuma.

  • Jääme tööle, mis meile tegelikult ei meeldi. Hirm ütleb, et teadmatus on hirmutav. Ta ei ütle, et peame sellele töökohale istuma ja ootama jääma.

Meil on kalduvus hirmu tõlgendada ning tegutseda ebaratsionaalselt, sest meile ei meeldi ebamugavustunne, mille hirm meis tekitab. Sellega reedame iseennast, ikka ja jälle, päevast-päeva.

Põgeneme hirmu ja iseenda eest, selle asemel, et hirm relvituks teha ja iseendaks jääda. Meie (tegutsemis)vabadus kasvab oluliselt, kui hakkame oma hirmu eest vastutust võtma.

Et hirm meid juhtida ei saaks, peame õppima ise oma hirmu juhtima.

Mis sa sellest töötoast saad?

  • Mõistad, kuidas hirm tekitab konflikte ja haigusi
  • Mõistad oma hirmu olemust
  • Õpid vahet tegema tegelikul kontrollil ja libakontrollil
  • Õpid ära tundma hirmu keelt
  • Õpid hakkama saama oma hirmuga et saavutama soovitud tulemusi
  • Õpid hirmu endas mahutama nii, et julged ja suudad enamat
  • Mõistad, kuidas hirm rajab teed terviklikku ellu

Mis on tegelikult hirm?

Hirm on ellujäämisinstinkt. Tema mõte on sind kaitsta. Väga vähesed meist on õppinud hirmu konstruktiivselt kasutama. Meie ajutüvi reageerib kaasaegsete, peenes maskeeringus olevate rünnaku-, põgenemis- või külmumisstrateegiatega:

  • Sinu kolleegi arvamus ei haaku sinu omaga – sa kritiseerid teda tagaselja (rünnak)
  • Su partneril on raskused – sa püüad muuta kõneainet (kõrvalehoidmine)
  • Tekib konflikt – sa tõmbud eemale ja väldid konfrontatsiooni (külmumine)

Mahasurutud hirm:

  • Takistab tunnete, vajaduste ja arvamuste väljendamist
  • Raskendab abi palumist
  • Teeb keeruliseks oma tõelise palge näitamise
  • Raskendab unistuste, soovide, ihade ja vajaduste täitumist
  • Pôhjustab hingamisruumita inimsuhteid
  • Takistab alistumist armastusele
  • Ei lase olla selgesõnaline ja konkreetne lapsevanem
  • Ei vöimalda suhelda konfliktideta
  • Takistab raskete otsuste tegemist

Pärast töötuba tead, kuidas oma hirmu kohelda ning hakkad rohkem julgema ja vähem kartma.

 

Tagasiside Anja Vintovi töötoale

“Lôpuks ometi suutsin ausalt välja öelda inimesele, kellega mul on olnud raske aus olla. Mul on aastaid olnud probleeme kurguga, nüüd ei tunne ma  enam midagi

Louise

Palju tänu, et lôid  turvalise ruumi, kus sain harjutada ütlema „Ma olen selgeltnägija“. Oli väga väljakutsuv ja raske seda näost-näkku öelda. Oli võrratu kogeda, et mind võeti vastu kesk kõige suuremat hirmu ja aidati mul turvaliselt maanduda. Ma ei oskagi tahta paremat kohta julguse harjutamiseks.“

Laura

“Kursus oli fantasiline – tants, nutt ja pisarad. Eriti tore oli olemas olla üksteise jaoks – nägime, mida me kõige rohkem kardame. See mõistmine aitab meil  nüüd üksteist toetada ning meil pole enam põhjust üksteise peale ärrituda.  Oleme muutunud hirmu suhtes uudishimulikuks. See on meie argipäeva oluliselt muutnud. ”

​Marcus & Natalina

Vaatlemine, tunnistamine on revolutsioon… See loob täiesti uue inimese, sest eemaldab su teadvuse kõigist sõltuvustest.
Sõltuvused on kehas ja meeles, aga teadvus jääb sõltumatuks. See on puhas, alati puhas.

Osho

Niisiis, tegelikult on ainult üks patt – ja see on ebateadlikkus.
Sõna patt tähendas algselt millestki ilmaolekut.

Osho

On olemas üks imeline võti – teadlikkus. Võtmed on alati väga väikesed… Ent väike võti võib avada suure luku.

Osho

Teadlikkus on keskme ümber koondumise tehnika, seesmise tule saavutamise tehnika.

Osho

Tegutsege, rääkige täie teadlikkusega, ja siis avastate endas tohutu muutuse.  Juba teadlik olemise fakt iseenesest muudab teie tegusid… Teadlikkuses lihtsalt kaovad paljud asjad – kõik need, mis on negatiivsed.

Osho

Teadlikkuse ime peitub selles, et sa ei vaja mitte midagi muud peale teadlikuks saamise.
Vaatlemise fenomen iseenesest muudab kõik.

Osho

Esimene samm teadlikkuse saavutamiseks on jälgida oma keha.

Osho

Õnnetu olek on teadvusetuse seisund.

Osho

Muutumine leiab aset vaid siis, kui panete sellesse kogu oma energia… Leige vesi ei saa keeda.

Osho

Ainus asi, mida tuleb õppida, on vaatlemine. Vaatle iga oma tegevust, mõtet, soovi.

Osho

Elu on eesmärk ja teadlikkus on metoodika, tehnika selle saavutamiseks.

Osho

Ärkamine on tee ellu. Te olete elus ainult sedavõrd, kuivõrd olete teadlikud. Teadlikkus on erinevus surma ja elu vahel.

Osho